søndag 22. januar 2012

Arusha.

Jumbo!

Deilig å komme fram til Afrika, det er utrolig å kunne skrive det, jeg er i Afrika. En drøm har gått i oppfyllelse.
Reisen hit var lang men langt ifra hard. Ole og Karianne var så snille at de satt oppe med meg før flybussen til Gardemoen gikk. D.v.s fram til 03.37. Flyet til Amsterdam gikk 07.30 og først da fikk jeg sovet i ca 1 time før vi landet. Etter to timer i Amsterdam, to relativt harde timer, gikk flyet videre til Kilimanjaro. Jeg sovnet nesten med en gang og sov største delen av veien. Flyet var veldig fint og behagelig. Jeg våknet når det var mat og sovnet igjen. De siste to timene var jeg nokså utvilt og fikk sett en av de mange filmene som ble vist.

Rundt 20.00 lokal tid (+2.00 timer) var vi framme, det som slo oss var en forferdelig varme, jeg hadde på meg ullsokker og flisjakke. Daniel Mushi kom å hentet oss, veldig trivelig kar. Så bar turen til hotellet på en asfaltert vei, egentlig en fin vei, bortsett fra at det var noen forferdelig fartsdumper hver 100 meter, greit nok da det gjorde at alle måtte kjøre saktere. Det første dyre jeg så var en død antilope-sak i veikanten, etterfulgt av tre døde hunder, eller noe som kunne ha minnet om døde hunder. Merket fort at min forkjærlighet for hunder ikke kan være samme her som i Norge. Må nok ta på maska og takle slike ting.

Hotellet vi bor på nå er, ja, ikke akkurat norsk standard. Men til 12 dollar natta kan ikke noe annet forventes. Er helt greit. I dag har min ALLER, hvert fall en av mine aller største drømmer gått i oppfyllelse. Nemlig safari. Vi har vår egen sjåfør som tok oss med til Arusha National Park på ca 137km2. Ikke så veldig stor men absolutt stor nok. Det var veldig varmt når vi var der så de fleste dyra var i skogen og slappet av i skyggen. Men vi var heldige og fikk sett både giraff, zebra, forskjellige antiloper, vortesvin, svart og hvit ape, bavian og mange sommerfugler.
En kjempe opplevelse.

Senere på dagen tok vi oss en tur rundt i Arusha, risikosport! Vi er hvite, jenter og hadde med kamera. Veldig mange som ropte etter oss og ville ha penger dersom vi tok bilder av bygninger. Nå skal vi spise middag her på hotellet, også blir det vell kortspill resten av kvelden, også får vi prøve spillet Karianne gav oss som reisegave:)

Snakkes!!

2 kommentarer:

  1. Åååhh det høres fantastisk ut! Jeg vil ooog! Høre ut som dere har starta bra, husk at dere er der for å jobbe, IKKE for å more dere :P

    Jeg bruke

    SvarSlett
  2. Prøver igjen! Jeg bruker studenthundmailen jeg hehe.. Så innlegg fra studenthunden er fra meg (Karianne):P

    SvarSlett